Obchodní podmínky

VOP (obchodní podmínky) pro přístup a užití webových stránek voucher-system.cz (“Portál Voucher”)

obchodní společnosti Agionet s.r.o., IČO: 27980863, se sídlem Prokopova 206/27, 301 00 Plzeň, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíl C, vložka 19920.

 

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Agionet s.r.o. (dále jen "Agionet") provozuje a spravuje webový systém nabídky a nakupování na stránkách voucher-system.cz a/nebo subdoménách 3.řádu např. katalog.voucher-system.cz (dále také "Portál Voucher"). 

1.2. Agionet pronajímá nabídkový/prodejní systém Portálu Voucher a související služby osobám nabízejícím zboží či služby (dále také "Dodavatelé") a vyvíjí činnost k tomu, aby tito Dodavatelé měli možnost prostřednictvím systému Portálu Voucher uzavírat s třetími osobami (dále také "Uživatel") obchodní vztahy a transakce na prodej Voucherů nabízených služeb a/nebo zboží Dodavatele, tj. zprostředkovává Dodavatelům, uzavření takovýchto smluv (dále také "Zprostředkovaná smlouva").

1.3. Podmínky Portálu Voucher užívané pro přístup a užití webových stránek (dále jen "Podmínky") upravují práva a povinnosti Uživatelů a Dodavatelů využívajících Portál Voucher při vstupu na Portál Voucher, a dalším používání Portálu Voucher, jakož i další související právní vztahy směřující k uzavření Zprostředkované smlouvy.

1.4. Uživatel i Dodavatel vstupem na Portál Voucher, stvrzuje, že se seznámil s aktuálním zněním Podmínek, přičemž se zavazuje jimi řídit.

1.5. Agionet může znění podmínek jednostranně měnit či doplňovat, o změně Podmínek informuje na Portálu Voucher, případně jiným vhodným způsobem tak, aby se s aktuálním zněním podmínek mohl Uživatel seznámit. Aktualizované verze Podmínek nabývají účinnosti okamžikem jejich zveřejnění na Portálu Voucher.

1.6. K uzavření Zprostředkované smlouvy dojde vyplněním objednávky ze strany Uživatele a úhradou objednaného zboží a/nebo služby Uživatelem.

 

  1. POUŽITÍ Portálu Voucher

2.1. Přístup a používání Portálu Voucheru je pro Uživatele bezplatné, přičemž Uživatel nese jen náklady vzniklé mu v souvislosti s realizací přístupu a používání Portálu Voucher (tj. zejména internetové připojení).

2.2. Agionet zprostředkovává uzavření Zprostředkované smlouvy mezi Dodavatelem a Uživatelem, není tedy účastníkem smluvních vztahů mezi Uživatelem a Dodavatelem a nenese žádnou odpovědnost za splnění povinností z uzavřené Zprostředkované smlouvy ani za případnou škodu vzniklou Uživateli na základě a/nebo v souvislosti se Zprostředkovanou smlouvou. 

2.3. Agionet dále pronajímá Dodavatelům Portál Voucher a nenese odpovědnost za případnou závadnost obsahu či vzhledu materiálů zveřejňovaných Dodavateli na Portálu Voucher. Agionet neodpovídá za úplnost, přesnost, pravdivost materiálů zveřejňovaných na Portálu Voucher ani za případné nekalosoutěžní jednání Dodavatele prostřednictvím Portálu Voucher nebo porušení osobnostních nebo autorských práv. Všechny ceny na Portálu Voucher jsou ceny za nákup voucheru. Agionet neodpovídá za škody vzniklé v souvislosti s užitím informací zveřejněných na Portálu Voucher. Agionet nezaručuje nepřerušený přístup na Portál Voucher, ani nezávadnost a bezpečnost Portálu Voucher ani jiné stránky a/nebo služby, na které je na Portálu Voucher odkazováno. Agionet neodpovídá za škodu způsobenou Uživateli při realizaci přístupu a užívání Portálu Voucher, včetně případné škody vzniklé při stahování dat zveřejněných na Portálu Voucher, škody způsobené přerušením provozu, poruchou, počítačovými viry, škodu v důsledku ztráty dat, zisku, neoprávněného přístupu k přenosům a datům Uživatele.

2.4. Kliknutím na některé odkazy na Portálu Voucher může dojít k opuštění Portálu Voucher a k přesměrování na webové stránky třetích subjektů.

2.5. Agionet si vyhrazuje právo kdykoliv omezit či ukončit přístup Uživatele na Portál Voucher a to především z důvodů jeho nekalé či nevhodné činnosti na portálu.

2.6. Uživatel nese odpovědnost za veškerou škodu vzniklou neoprávněným zásahem Uživatele do Portálu Voucher či systému, který realizuje přenos z Portálu Voucher třetím osobám.

  1. UŽIVATEL zde jako SPOTŘEBITEL a jeho PRÁVO ODSTOUPIT OD SMLOUVY

3.1. Uživatel je každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Dodavatelem, který je podnikatelem. Uživatel svá práva z uzavřené Zprostředkované smlouvy či případná práva z odpovědnosti za vady plnění uplatňuje vždy u Dodavatele.

3.2. Uživatel má právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů, když lhůta běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží, jde-li o smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.

3.3. Uživatel nemůže odstoupit bez uvedení důvodu od Zprostředkované smlouvy:

  1. o poskytování služeb, jestliže byly plněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a Dodavatel před uzavřením smlouvy Uživateli sdělil, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

  2. o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

  3. o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,

  4. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Uživatele nebo pro jeho osobu,

  5. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

  6. o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném Uživatelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,

  7. o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které Uživatel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

  8. o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,

  9. o dodávce novin, periodik nebo časopisů,

  10. o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud Dodavatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,

  11. o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem Uživatele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a Dodavatel před uzavřením smlouvy sdělil Uživateli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

3.4. Uživatel může před zahájením zájezdu od smlouvy o zájezdu odstoupit vždy, ale Dodavatel jako pořadatel zájezdu jen tehdy, byl-li zájezd zrušen, anebo porušil-li Uživatel svou povinnost. Uživatel může odstoupit od smlouvy o zájezdu z jiného důvodu, než je porušení povinnosti Dodavatele, nebo bez uvedení důvodu i v situaci, kdy by jinak bez uvedení důvodu od smlouvy odstoupit nemohl, avšak je povinen zaplatit Dodavateli odstupné, které Dodavatel uvede v potvrzení o zájezdu. Výše odstupného musí být přiměřená. 

3.5 Není-li odstupné ujednáno, odpovídá jeho výše ceně zájezdu snížené o úspory nákladů a o příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu, přičemž Dodavatel  na žádost Uživatele výši odstupného odůvodní. Uživatel není povinen hradit odstupné v případě využití zákonných možností odstoupení - ustanovení § 2531 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění (dále jen „Občanský zákoník“.), tedy (i) pokud Dodavatel jako pořadatel zájezdu zvýší cenu zájezdu o více než 8 %, (ii) pokud je Dodavatel z důvodu vnějších okolností nucen podstatně změnit některou z hlavních náležitostí zájezdu nebo (iii) pokud Dodavatel nemůže splnit zvláštní požadavky Uživatele, které přijal. Dále má právo Uživatel odstoupit v souladu s ustanovením § 2535 Občanského zákoníku má Uživatel právo odstoupit od smlouvy o zájezdu před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu. V takovém případě má Uživatel právo na vrácení veškerých uhrazených plateb za zájezd, nikoliv na náhradu škody. Dodavatel jakožto pořadatel zájezdu pak může odstoupit od smlouvy na základě § 2536 Občanského zákoníku, pokud (a) počet osob přihlášených na zájezd je nižší než nejnižší počet určený ve smlouvě a Dodavatel oznámil Uživateli zrušení zájezdu ve lhůtě určené ve smlouvě, která nesmí být kratší než (i) dvacet dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících déle než šest dní, (ii) sedm dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících dva až šest dní, (iii) čtyřicet osm hodin před zahájením zájezdu v případě cest trvajících méně než dva dny, nebo (b) mu v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil Uživateli bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu. Dodavatel jakožto pořadatel zájezdu v těchto případech vrátí Uživateli veškeré uhrazené platby za zájezd, nevzniká mu však vůči Uživateli povinnost k náhradě škody.

3.6. Uživatel je oprávněn od smlouvy bez zbytečného odkladu odstoupit, jestliže Dodavatel poruší smlouvu podstatným způsobem.

3.7. Uživatel musí o svém odstoupení od smlouvy prokazatelně Dodavatele informovat formou jednostranného právního jednání. Vzorový formulář k odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu je k dispozici na konci Podmínek.

3.8. Uživatel je dále oprávněn od smlouvy odstoupit v případech uvedených v čl. 4. a 5. Podmínek.

3.9. Odstoupí-li Uživatel bez uvedení důvodu od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a Dodavatel s plněním na základě výslovné žádosti Uživatele začal před uplynutím lhůty pro odstoupení, uhradí Dodavateli poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy.

3.10. Náklady spojené s vrácením zboží nese Uživatel, nezaváže-li se k převzetí těchto nákladů výslovně Dodavatel.

3.11. Dodavatel vrátí do 14 dnů od odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu Uživateli všechny peněžní prostředky, které od něho přijal (nikoli však dříve, než mu případně spotřebitel předá zpět zboží nebo prokáže, že zboží odeslal), a to včetně případných nákladů na dodání zboží ve výši nejlevnějšího způsobu dodání, který Dodavatel nabízí.

 

  1. POUČENÍ Uživatelů jako spotřebitelů O PRÁVECH Z VADNÉHO PLNĚNÍ, O PRÁVECH ZE ZÁRUKY A PODMÍNKÁCH UPLATŇOVÁNÍ TĚCHTO PRÁV

4.1. Dodavatel je povinen dodat věc či službu ve shodě se Zprostředkovanou smlouvou a bez právních a faktických vad. Plnění musí být poskytnuto v sjednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení sjednány, plní Dodavatel v jakosti střední a jde-li o kupní smlouvu v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy, jinak pro účel obvyklý. Zájezd má vadu, není-li některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu poskytována v souladu se smlouvou o zájezdu.

4.2. Uživatel nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, o které musel s vynaložením obvyklé pozornosti vědět již při uzavření smlouvy, nebo kterou sám způsobil. To neplatí, ujistil-li ho Dodavatel výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.

4.3. Dodavatel odpovídá za vady, které má plnění při jeho dodání. Projeví-li se vada u kupovaného spotřebního zboží v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. 

4.4. Není-li ve smlouvě záruka sjednána, může ji Dodavatel převzít prohlášením v záručním listu, popřípadě vyznačením záruční doby nebo doby použitelnosti či trvanlivosti věci na obalu. Převezme-li Dodavatel záruku za jakost, zaručuje se, že předmět plnění bude po určitou dobu po splnění způsobilý pro použití k obvyklému účelu a bude mít obvyklé vlastnosti. Za poskytnutí záruky se považuje i uvedení doby použitelnosti koupené věci na samotné věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě.

4.5. Uživatel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u koupeného spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Uživatel však není oprávněn uplatňovat právo z vady koupené věci v případě vad, pro které byla sjednána nižší cena, vad odpovídajícím obvyklému opotřebení ani vad, u kterých to vyplývá z povahy samotné věci.

4.6. Záruční doba běží od dodání plnění Uživateli. Bylo-li zboží v případě kupní smlouvy podle smlouvy odesláno, běží záruční doba od doručení věci do místa určení. Má-li zboží uvést do provozu někdo jiný než Dodavatel, běží záruční doba až ode dne uvedení zboží do provozu, pokud Uživatel objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí zboží a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost. Uživatel nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na Uživatele vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu Dodavatel.

4.7. Požádá-li o to Uživatel, potvrdí mu u kupní smlouvy Dodavatel v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.

4.8. Uživatel oznámí vadu bez zbytečného odkladu Dodavateli a předmět plnění Dodavateli předá, nebo jej podle jeho pokynů uschová či s ním vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána. Jedná-li se o předmět podléhající rychlé zkáze, může jej Uživatel po upozornění Dodavatele bez prodlení prodat.

4.9. Dodavatel je povinen vydat Uživateli k jeho výzvě písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace Uživatel požaduje. Dodavatel informuje Uživatele o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemně odůvodní zamítnutí reklamace. Dodavatel nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se účastníci nedohodnou na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

4.10. Je-li vada odstranitelná, může se Uživatel domáhat buď opravy, nebo doplnění chybějící části, případně přiměřené slevy z ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni předmět plnění řádně užívat, může Uživatel buď odstoupit od smlouvy, nebo se domáhat přiměřené slevy z ceny.

4.11. Nemá-li podle kupní smlouvy či smlouvy o dílo plnění Dodavatele náležité vlastnosti, může Uživatel požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může Uživatel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Uživatel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Uživatel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Uživatel i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li Uživatel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Uživatel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Dodavatel nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že Dodavatel nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Uživateli způsobilo značné obtíže. U smlouvy o dílo nelze požadovat provedení nového díla, jestliže předmět díla nelze vrátit nebo předat Dodavateli.

4.12. Přes Portál Voucher lze pouze nakupovat, ale není možné vytvořit rezervaci na termín uplatnění služby či vyzvednutí zboží.

4.13. V případě, že se vyskytne vada zájezdu, Uživatel bez zbytečného odkladu vytkne vadu zájezdu Dodavateli jakožto pořadateli zájezdu a určí přiměřenou lhůtu k odstranění vady, ledaže Dodavatel odmítne odstranit vadu nebo je zapotřebí okamžité nápravy. Uživatel má právo vytknout vadu rovněž prostřednictvím společnosti Agionet s.r.o.. Za doručení zprávy, žádosti nebo stížnosti Uživatele Dodavateli se pro běh lhůt včetně promlčecí lhůty považuje i jejich doručení společnosti Agionet s.r.o.. Dodavatel jako pořadatel zájezdu odstraní vadu zájezdu, ledaže to není možné, anebo odstranění vady vyžaduje nepřiměřené náklady s ohledem na rozsah vady a hodnotu dotčených služeb cestovního ruchu.

4.14. Neodstraní-li Dodavatel jakožto pořadatel zájezdu vadu ve lhůtě podle druhé věty odstavce 4.13, má Uživatel právo odstranit vadu sám a požadovat náhradu nezbytných nákladů. Jde-li o podstatnou vadu, může Uživatel odstoupit od smlouvy bez zaplacení odstupného. Zahrnuje-li zájezd přepravu osob, Dodavatel v takovém případě poskytne Uživateli bez zbytečného odkladu a bez dodatečných nákladů pro Uživatele rovnocennou přepravu do místa odjezdu, nebo do jiného místa, na němž se smluvní strany dohodly.

4.15. Vyskytnou-li se po odjezdu podstatné vady zájezdu, nabídne Dodavatel jakožto pořadatel zájezdu bez dodatečných nákladů pro Uživatele vhodné náhradní řešení, pokud možno stejné nebo vyšší jakosti, než jaká byla sjednána ve smlouvě, aby zájezd mohl pokračovat; to platí i v případech, kdy je návrat Uživatele do místa odjezdu uskutečněn jiným než sjednaným způsobem. Je-li navrhované náhradní řešení nižší jakosti, než jakou určuje smlouva, poskytne Dodavatel Uživateli přiměřenou slevu. Uživatel může navrhované náhradní řešení odmítnout pouze tehdy, není-li srovnatelné s tím, co bylo ve smlouvě sjednáno, nebo není-li poskytnutá sleva přiměřená.

4.16. Nelze-li v důsledku nevyhnutelných a mimořádných okolností zajistit návrat Uživatele v souladu se smlouvou, nese Dodavatel jakožto pořadatel zájezdu náklady na nezbytné ubytování, pokud možno v rovnocenné kategorii, a to nejvýše za tři noci na jednoho zákazníka. Pokud jsou v právních předpisech Evropské unie o právech cestujících vztahujících se k příslušnému dopravnímu prostředku stanovena pro návrat delší období, uplatní se tato období. Omezení výše nákladů podle předcházejících vět tohoto odst. 4.16 se nevztahuje na osoby s omezenou schopností pohybu ve smyslu čl. 2 písm. a) nařízení (ES) č. 1107/2006 o právech osob se zdravotním postižením a osob s omezenou schopností pohybu a orientace v letecké dopravě, a na všechny osoby, které je doprovázejí, těhotné ženy a nezletilé bez doprovodu, jakož i na osoby, které potřebují zvláštní lékařskou pomoc, za předpokladu, že Dodavateli sdělily své zvláštní potřeby alespoň 48 hodin před zahájením zájezdu. Dodavatel jakožto pořadatel zájezdu se nemůže zprostit povinnosti podle první a druhé věty tohoto odst. 4.16 v důsledku nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, nesvědčí-li taková okolnost ve prospěch příslušného dopravce podle právních předpisů Evropské unie.

4.17. Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji Uživatel bez zbytečného odkladu v souladu s odst. 4.13, má Uživatel právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Jde-li o právo Uživatele na slevu, nepřihlíží se k ujednání kratší než dvouleté promlčecí lhůty.

4.18. Další informace dle příslušných právních předpisů včetně shrnutí základních práv obdrží Uživatel předtím, než učiní závaznou objednávku zájezdu nebo před uzavřením smlouvy o zájezdu.

4.19. V případě právní vady plnění Dodavatele (nepřichází-li v úvahu nároky dle předchozích odstavců) je Uživatel zpravidla oprávněn od smlouvy odstoupit.

4.20. Práva z odpovědnosti za vady, které mělo zboží při jeho dodání, a za vady, které se vyskytly v záruční době, je Uživatel povinen uplatnit vždy bez zbytečného odkladu.

 

  1. POUČENÍ UŽIVATELů O ZVLÁŠTNÍCH PRÁVECH PŘI KOUPI POUŽITÉ VĚCI

5.1. Dodavatel odpovídá Uživateli za právní vadu, jakož i za faktickou vadu použité věci v případě, kdy lze hovořit o vadě vzhledem ke stáří věci, míře jejího předchozího používání a opotřebení.

5.2. Projeví-li se na věci vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

5.3. Uživatel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u použité věci v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, vyjma vad, pro které byla ujednána nižší cena, vyjma vad odpovídajícím obvyklému opotřebení, vyjma vad, které měla věc při jejím převzetí, byť se vady projeví až později, pokud takové vady odpovídají míře používání nebo opotřebení věci v době jeho převzetí Uživatelem a vyjma vad, u kterých to vyplývá z povahy samotné věci.

5.4. V případě vady věci, z níž je Dodavatel zavázán, může Uživatel požadovat přiměřenou slevu z ceny. Jestliže by byl nárok Uživatele vzhledem k povaze vady neúměrný, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Uživatel právo na bezplatné odstranění vady. Pokud se však vada týká pouze součásti věci, může Uživatel požadovat výměnu této součást a není-li výměna možná, může Uživatel od smlouvy odstoupit. Právo na přiměřenou slevu nebo výměnu součásti má Uživatel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Uživatel právo od smlouvy odstoupit. Uživatel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Dodavatel nemůže vyměnit součást věci nebo věc opravit, jakož i v případě, že Dodavatel nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Uživateli způsobilo značné obtíže.

5.5. V případě právní vady věci (nepřichází-li v úvahu nároky dle předchozího odstav.) je Uživatel oprávněn od smlouvy odstoupit.

5.6. Požádá-li Uživatel, potvrdí mu u kupní smlouvy Dodavatel v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.

5.7. Uživatel uplatní své právo z vadného plnění bez zbytečného odkladu, přičemž Dodavatel je povinen vydat Uživateli k jeho výzvě písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace Uživatel požaduje. Dodavatel informuje Uživatele o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemně odůvodní zamítnutí reklamace. Dodavatel rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se účastníci nedohodnou na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

 

  1. AUTORSKÁ PRÁVA

6.1. Společnost Agionet s.r.o.  je autorem a vlastníkem Portálu Voucher.

6.2. Portál Voucher  je autorským dílem i databází ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, v platném znění. Agionet s.r.o. vykonává veškerá majetková práva vztahující se k Portálu Voucher.

6.3. Obsah Portálu Voucher nelze uchovávat, upravovat, šířit ani k němu vykonávat jiná majetková práva, ledaže k takovému jednání udělil vlastník  předem souhlas.

 

  1. PRÁVA A POVINNOSTI UŽIVATELE

7.1. Uživatel   prohlašuje, že:

  1. je plně způsobilý k právnímu jednání, nebo je zastoupen zákonným zástupcem,

  2. veškeré údaje, které poskytuje společnosti Agionet , jsou pravdivé, úplné, přesné a správné,

  3. pokud je zahraniční osobou, která je plátcem DPH v zahraničí, zavazuje se v případě nákupu na Portálu Voucher oznámit Voucher-System.cz a Dodavateli takovou skutečnost,

  4. se před zahájením užívání Portálu Voucher důkladně seznámil s těmito Podmínkami a stejně tak i s veškerými dalšími podmínkami na které je těmito Podmínkami a/nebo na Portálu Voucher odkazováno (zejména Podmínkami Premium klubu, Všeobecné obchodní podmínky Twisto payments a.s. a Všeobecné obchodní podmínky MallPay s.r.o.), že těmto podmínkám zcela rozumí a souhlasí s nimi,

  5. bude používat Portál Voucher, nakupovat na nich a vkládat příspěvky do diskuze prostřednictvím ne více než jednoho uživatelského účtu. V případě oprávněného podezření, že Uživatel vytvořil a užívá více uživatelských účtů, má Voucher-System.cz právo tyto účty zablokovat a smazat,

  6. ve veřejných diskuzích a hodnocení na Portálu Voucher a/nebo na sociálních sítích spravovaných ze strany Voucher hrubě a/nebo vulgárně neurážel ostatní diskutující, smluvní partnery Portálu Voucher a jeho zaměstnance a/nebo nezveřejňoval jiné příspěvky, které by byly v rozporu s dobrými mravy či byly jinak nevhodné. V souvislosti s veřejnými diskuzemi na Portálu Voucher-System.cz a/nebo na sociálních sítích spravovaných ze strany Voucher-System.cz si Voucher-System.cz vyhrazuje právo odstranit příspěvky, které jsou v rozporu s těmito Podmínkami či jinak poškozují Voucher-System.cz a/nebo jeho smluvní partnery,

  7. příspěvky a hodnocení Uživatele ve veřejných diskuzích a hodnocení na Portálu Voucher-System.cz a/nebo na sociálních sítích spravovaných ze strany Voucher-System.cz budou automaticky přiřazeny ke všem Voucherům z jedné nabídky uplatněný ve stejný den. Zveřejněním hodnocení na Portálu Voucher-System.cz a/nebo na sociálních sítích spravovaných ze strany Voucher-System.cz Uživatel souhlasí s uveřejněním takového hodnocení. Hodnocení je uvedeno spolu s křestním jménem Uživatele nebo první částí jeho emailové adresy. Pokud je součástí příspěvku a/nebo hodnocení fotografie udělujete společnosti Agionet s.r.o., s.r.o. bezúplatné oprávnění k užití díla (fotografie) (licenci), a to v původní, zpracované či jinak změněné podobě, v recenzích a jakož i v reklamních materiálech společnosti Agionet s.r.o. v elektronické či tištěné podobě a Voucher-System.cz tuto licenci přijímá. Licence se uděluje v neomezeném rozsahu, tj. bez územního či množstevního omezení a na celou dobu trvání autorských práv. Voucher-System.cz není povinen licenci využít.

7.2. Uživatel je povinen při užívání Portálu Voucher dodržovat právní předpisy, vždy respektovat práva Portálu Voucher i třetích osob, zejména při nakládání autorskými díly a jinými předměty práv duševního vlastnictví. Uživatel zejména nesmí:

  1. užívat Portál Voucher v rozporu s těmito Podmínkami,

  2. komerčně užívat kterékoli části Portálu Voucher způsobem způsobilým poškodit Voucher-System.cz a/nebo Zájemce,

  3. získávat přihlašovací jména a/nebo hesla jiných Uživatelů,

  4. zneužívat, blokovat, modifikovat či jinak měnit jakoukoliv součást Portálu Voucher, nebo se i jen pokusit narušit stabilitu, chod nebo data Portálu Voucher,

  5. používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz Portálu Voucher. Portál Voucher je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních Uživatelů nebo Voucher-System.cz a který je v souladu s jeho určením.

7.3. Uživatel se, bez ohledu na jiná ustanovení těchto Podmínek, zavazuje, že:

  1. nebude používat Portál Voucher, pokud by jeho použitím ze strany Uživatele došlo k porušení právních předpisů,

  2. pokud je mu méně než 18 let, nebude používat takové služby Portálu Voucher, u nichž je podmínkou pro užívání minimální věk 18 let, přičemž takové služby jsou označeny symbolem "18+" nebo jiným symbolem shodného významu,

  3. ve veřejných diskuzích na Portálu Voucher-System.cz a/nebo na sociálních sítích spravovaných ze strany Voucher-System.cz nebude hrubě a/nebo vulgárně urážet ostatní diskutující, smluvní partnery Voucher-System.cz a/nebo Voucher-System.cz a jeho zaměstnance a/nebo zveřejňovat jiné příspěvky, které by byly v rozporu s dobrými mravy.

7.4. Uživatel je srozuměn s tím, že: v případě, že Uživatel využije možnost "zapamatovat si platební kartu", není Voucher-System.cz správcem dat o platební kartě a souvisejících údajů a tyto jsou uloženy a zpracovávány Československou obchodní bankou a.s., IČ: 00001350, se sídlem Praha 5, Radlická 333/150, PSČ 15057. Pokud Uživatel využije možnost "zapamatovat si platební kartu" a následně dojde zneužití těchto dat, nenese Voucher-System.cz žádnou odpovědnost za zneužití údajů o platební kartě.

7.5. Portál Voucher může Uživatelům umožnit získání tzv. otevřeného voucheru, přičemž takovýto voucher v okamžiku svého vystavení neobsahuje konkrétní termín čerpání služeb příslušného Dodavatele, ke kterým je Uživatel oprávněn. Uživatel je však po vystavení otevřeného voucheru oprávněn, ve lhůtě a za podmínek stanovených v konkrétní akci, na základě které může Uživatel uzavřít s konkrétním Dodavatelem Zprostředkovanou smlouvu, rezervovat prostřednictvím rezervačního systému na Portálu Voucher-System.cz a/nebo jiným způsobem určitý termín, ve kterém Uživatel bude čerpat služby konkrétního Dodavatele.

7.6. Uživatel je oprávněn zrušit rezervaci na využití služeb dle vystaveného Voucheru vytvořenou u Dodavatele, nejpozději 24 hodin před termínem, na které si tyto služby rezervoval. Pokud tak neučiní, nevyužitý Voucher mu propadá bez nároku na náhradu. Toto omezení se nevztahuje na rezervace učiněné prostřednictvím rezervačního systému přístupného prostřednictvím Portálu Voucher, které jsou upraveny zvláštními podmínkami.

 

  1. PLATEBNÍ PODMÍNKY

8.1. Cenu voucheru na využití služby a/nebo zboží a případné další náklady dle Smlouvy (např. cena za využití služby „Luxusní dárkový voucher“) uhradí Uživatelé jedním z následujících způsobů:

  • bezhotovostně platební kartou prostřednictvím zabezpečené internetové platební brány ČSOB;

  • vkladem hotovosti prostřednictvím terminálů SAZKA;

  • Službou Twisto;

  • Službou MALL Pay;

  • Službou Apple Pay;

  • Službou Google Pay;

  • Službou Slevomat Pay;

  • bezhotovostně Kredity či kredity z dárkového poukazu, případně elektronického dárkového poukazu; nebo

  • bankovním převodem na účet Voucher-System.cz.

8.2. Ceny služeb a/nebo zboží uvedené na Portálu Voucher jsou uvedeny včetně DPH.

8.3. Při zprostředkování přijímání plateb za úhradu objednávek od Uživatelů Portálu Voucher zastupuje výhradně Dodavatele, jedná tedy jeho jménem a na jeho účet. Úhradou platby a jejím připsáním na bankovní účet Portálu Voucher za objednané zboží nebo služby na účet Portálu Voucher Uživatel splní svou povinnost vůči Dodavateli.

8.4. V případě, kdy je Uživatel zahraniční osobou, která je plátcem DPH v zahraničí (dle příslušných právních předpisů dané země) a jako takový si od Dodavatele prostřednictvím Portálu Voucher zakoupí zboží a/nebo služby, souhlasí Uživatel a bere na vědomí, že cena za zboží a/nebo služby, kterou je Uživatel povinen zaplatit Dodavateli prostřednictvím Portálu Voucher (a která je uvedena na voucheru) se může lišit od ceny uvedené na daňovém dokladu vystaveném Dodavatelem, protože Dodavatel může vystavit daňový doklad za zakoupené zboží a/nebo služby na částku sníženou o DPH v příslušné výši, a to v režimu přenesené daňové povinnosti (tzv. reverse charge) dle ustanovení § 25 zákona č. 235/2004 Sb., zákona o dani z přidané hodnoty (dále jen „zákon o DPH“), na což Portál Voucher nemá žádný vliv. Částka ve výši odpovídající příslušné DPH je vždy splatná jako součást ceny voucheru a cena včetně DPH je cenou konečnou. Pokud by k výše popsané situaci došlo a Uživatel by následně uplatnil své právo vůči Dodavateli na vrácení částky odpovídající DPH v příslušné výši od Dodavatele, bere Uživatel na vědomí, že Voucher-System.cz není jakkoli odpovědný a není oprávněn ani povinen v této věci jednat s Uživatelem namísto Dodavatele a Uživatel musí v této věci kontaktovat přímo příslušného Dodavatele. Uživatel dále bere na vědomí a souhlasí, že pro případ vrácení částky odpovídající příslušné výši DPH po něm může Dodavatel požadovat i uhrazení nákladů, které mu v souvislosti s jejím vrácením vzniknou, zejména transakčních nákladů Dodavatele spojených s přeshraniční platbou a převodem mezi měnami (např. CZK do EUR) Uživatelem. Vrácení částky odpovídající výši DPH nebude možné, pokud Uživatel řádně neinformuje Dodavatele, že je zahraniční osobou a plátcem DPH (tj. že se má uplatnit režim tzv. reversecharge). Portál Voucher v tomto případě nenese žádnou odpovědnost a nemůže být prostředníkem v případě řešení případného sporu mezi Uživatelem a Dodavatelem.

8.5. Zvolil-li Uživatel jako způsob placení platbu bezhotovostní platební kartou, postupuje během placení dle kroků sdělených mu v rámci příslušné internetové platební brány. Voucher-System.cz není povinen voucher na využití služeb /a/nebo zboží Uživateli odeslat před tím, než bude cena voucheru Uživatelem uhrazena.

8.6. Má-li Uživatel k úhradě ceny voucheru v úmyslu využít platební systém ČSOB (internetovou platební bránu) provozovaný společností Československá obchodní banka, a. s., je před jeho použitím povinen seznámit se s příslušnými obchodními podmínkami upravujícími jeho užívání, zásadami nakládání s osobními údaji a/nebo jinými podmínkami či dokumenty, které se týkají jeho užívání. Platební systém ČSOB je provozován výhradně společnosti Československá obchodní banka a.s., Voucher-System.cz proto nenese jakoukoli odpovědnost za případnou škodu způsobenou Uživateli na základě použití tohoto platebního systému.

8.7. V případě, že Dodavatel je nebo se v budoucnu stane povinen k evidenci tržeb ve smyslu zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, v účinném znění (dále jen „Zákon o evidenci tržeb“), je Portál Voucher ve smyslu ust. § 9 Zákona o evidenci tržeb pověřen k tomu, aby za něho evidoval veškeré tržby Dodavatele ve smyslu Zákona o evidenci tržeb, které budou realizovány mezi Dodavatelem a Uživatelem prostřednictvím Portálu Voucher, zejména aby Uživatelům vystavoval účtenky s údaji požadovanými dle Zákona o evidenci tržeb.

8.8. Jakmile Uživatel uhradí služby a/nebo zboží nabízené na Portálu Voucher, doručí Portál Voucher Uživateli prostřednictvím jeho uživatelského účtu účtenku vystavenou v souladu se Zákonem o evidenci tržeb, která bude dostupná u příslušné objednávky.

 

  1. DÁRKOVÉ POUKAZY

9.1. Dárkový poukaz a případně elektronický dárkový poukaz (tj. dárkový poukaz v elektronické formě) je poukaz opravňující jeho držitele k čerpání zboží a/nebo služeb z nabídky Portálu Voucher v hodnotě určené na příslušném dárkovém poukazu, případně elektronickém dárkovém poukazu. Platnost dárkových poukazů (příp. Elektronických dárkových poukazů) Portálu Voucher je 12 (dvanáct) měsíců od data jejich zakoupení. Bližší úprava podmínek zakoupení a využití dárkových poukazů, resp. elektronických dárkových poukazů je zveřejněna na (URL) www.Voucher-System.cz/darkovy-poukaz.

 

  1. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

10.1. Veškeré právní vztahy vznikající na základě nebo v souvislosti s Portálem Voucher se řídí právním řádem České republiky, a to bez ohledu na to odkud byl přístup a užití Portálu Voucher realizován.

10.2. Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů: Portál Voucher tímto Uživatele-Spotřebitele informuje, že spory mezi Portálem Voucher a Spotřebitelem, které se nepodařilo urovnat přímo, je možné též řešit formou mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je zejména Česká obchodní inspekce (internetové stránky www.coi.cz); Ministerstvo průmyslu a obchodu vede seznam subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Právní úprava mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je obsažena zejména v ustanoveních § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele.

10.3. Je-li nebo stane-li se některé z ustanovení Podmínek neplatným nebo neúčinným, namísto takových neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení.

10.4. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 1.1.2024.

 

V této verzi jsou obchodní podmínky platné od 1. 1. 2025 

Přihlášení partnera

Registrace